reklama

Moja pani Noc

Všetky vyschnuté ruže sú už dávno preč. A možno tu ani neboli. Veci sa udiali vo zvláštnych okamihoch svetla a tmy, za sprievodu číchsi povzdychov. Ani pohár vody neuhasil môj smäd, ani balkánsky šalát nenasýtil môj hlad. Otáčam farbami Rubikovej kocky pri svetle lávovej lampy, rozvalená na červenom koberci, pri zvuku lahodných tónov neznámej hudby.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Jemnosť vecí ma roznežnieva, vtedy by som sa chcela prezliecť do úplne inej módy, utekať súčasne s prúdom vody, rozhadzovať do vetra vystrihnuté postavičky z papiera, len tak nechať slzy padať na suchú hlinu. Všetko by sa to dialo za sprievodu tej krásnej neznámej hudby. Čím viac ju počúvam, tým menej mi je známa, čím menej mi je známa, tým väčšia je moja chuť ponárať sa do nej. Neukojená krásou, lahodnosťou tónov, jej mäkké ruky sú všade navôkol, moje milované.

Noc upadá do tvrdého spánku, len mesiac, ten chutný žiariaci pirôžtek visí na nebi a tvári sa, že sa ho nič netýka, ani tma ho nemôže zaskočiť. Otváram okno, sadám si na posteľ a vdychujem čerstvý vzduch pani Noci. Nemôžem spať, bojím sa, že mi počas spánku niečo unikne, niečo vzácne, niečo neobyčajné, niečo dôležité – rozprávkový jednorožec, nočná víla s čarovnou paličkou, múdra húkajúca sova, kôň Pejko so zapriahnutým kočiarom...

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nakoniec ma ticho zlomí, zaspávam s Murakamim v lone a prebúdzam sa do slnkom vyhriateho dňa. Premýšľam o čo som prišla, premýšľam čo ma čaká, premýšľam...

Obrázok blogu

/Zelená pieseň napísala ďalšie verše

navliekam si nový svet na červenú niť

v sebe skrytá túžba spoznávať,

šeptá mi „len príď!“/


Iveta Dzureňová

Iveta Dzureňová

Bloger 
  • Počet článkov:  28
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Pre každého niekto iný. Pre seba Ja. Zoznam autorových rubrík:  z postelemiestamúzy(ži)poetické želésemafórSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu